کاربرد کلمات کلیدی

کاربرد کلمات کلیدی

امروزه کسب‌وکار های اینترنتی بعد از طراحی وب سایت خود برای شروع بهینه‌سازی و سئو سایت‌شان نیازمند استراتژی محتوای قدرتمند و اصولی هستند و اولین و مهم‌ ترین قدم برای پیاده‌سازی این استراتژی پیدا کردن کلمات کلیدی سایت است.

اساس عملکرد سئو بر پایه کلمات کلیدی جستجو شده است و در مرحله بعدی فاکتور هایی مانند بهینه‌سازی صفحات ، تولید محتوا باکیفیت ، تجربه کاربر از سایت UX ، قصد و هدف کاربر و چندین فاکتور دیگر اهمیت دارند و کلمات کلیدی که شما برای سایت انتخاب می‌ کنید برای موفقیت سایت در بهینه‌سازی موتور های جستجو SEO از اهمیت بسزایی برخوردار می‌ باشد و انتخاب کلمات کلیدی صحیح و مناسب همیشه آسان نیست و برای اینکه متوجه شوید یک کلمه کلیدی برای شما مفید است نیاز به اطلاعات زیادی دارید.

اهمیت پیدا کردن کلمات کلیدی با استفاده از ابزار های مختلف به‌حدی است که تاکنون بسیاری از شرکت‌ ها هزاران دلار برای جستجوی کلمات کلیدی سایت‌شان سرمایه گذاری می‌ کنند و خوشبختانه ابزار های زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌ کند تا متوجه شوید با کدامیک از کلمات کلیدی بهترین کار را برای استراتژی وب‌سایت خود انجام دهید.

  • جستجوی کلمه کلیدی مادر : از گروه مادر کلید واژه‌ ها برای پیدا کردن کلید واژه سودمند استفاده کنید و به طور مثال : کفش و کلید واژه‌ های سودمند مانند : کفش مردانه ، کفش زنانه ، کفش بچه‌گانه می باشد.
  • جستجوی کلمات کلیدی رقابتی : پیدا کردن کلمات کلیدی که به سایت‌ های دیگر کمک می‌ کند تا ترافیک را مدیریت کنند.

پیدا کردن کلمات کلیدی که رقابت بر روی آن زیاد است و آن هم کلمات رقابتی موثرتر می‌باشد و هدف تحقیق درباره کلید واژه‌ ها یافتن کلمات کلیدی سودآور است و اکثر این ابزار های جستجوی کلمات کلیدی با دریافت هزینه کار می‌ کنند و فقط تعداد کمی از آن‌ ها رایگان می‌ باشد و فهرستی از ابزار های نام برده شده است.

  • Google Keyword Planner
  • SEMRUSH ( این لینک با پرداخت مبلغ 199 دلار کار می‌کند )
  • Ahrefs ( برای 7 روز پرداخت مبلغ 7 دلار )
  • LongTailPro
  • KWFinder
  • SpyFU
  • SERPStat

Google Keyword Planner

ابزار Google Keyword Planner یکی از ابزار های محبوب و کلیدی برای پیدا کردن کلمات کلیدی سایت می‌ باشد و تنها دلیل محبوبیت این ابزار رایگان بودن آن است و به طور مستقیم با Google AdWords ادغام شده است و برای استفاده از این ابزار باید یک حساب AdWords داشته باشید که می‌ توانید آن را به صورت رایگان ایجاد کنید اما برای استفاده از این اکانت باید آن را شارژ کنید و یکی از ویژگی‌ های ابزار Keyword Planner این است که اطلاعات دقیق آن در Google بزرگترین موتور جستجو وجود دارد که از نتایج جستجوی این کلمات در گوگل به دست آمده است و یکی از محدودیت‌ های این ابزار این است که میزان جستجوی کلید واژه مورد نظرتان را در موتور های جستجوی دیگر نمایش نمی‌ دهد و این ابزار یکی از ابزار های خوب و کلیدی برای شروع و ایجاد استراتژی سئو و محتوا است.

SEMRUSH

ساده‌ ترین ابزار یافتن کلمات کلیدی برای یک وبلاگ‌نویس SEMRUSH می‌ باشد و برخلاف سایر ابزار های که در آن شما نیاز به اضافه‌کردن گروه کلیدواژه مادر برای شروع تحقیقات خود دارید را فقط باید URL خود را اضافه کنید یا URL رقیب‌تان را وارد کنید و تمام کلمات کلیدی که برای آن سایت رتبه‌بندی شده را نشان می‌ دهد و این باعث می‌ شود که شما کلمات کلیدی هم خانواده طولانی‌تر و کوتاه‌تر کلیدواژه‌ی موردنظرتان را انتخاب کنید.

مثال ابزار SEMRUSH

  • کلیدواژه مادر : خرید هاست
  • long-tail : خرید هاست لینوکس ، خرید هاست ویندوز
  • short-tail : هاست

شما می‌ توانید جزئیات دقیق در مورد آمار ترافیک ، گزارش موتور جستجو ، ADSENCE CPC و بسیاری جزئیات دیگر را که برای مدیریت کمپین خود به آن‌ ها نیاز دارید را در ابزار SEMRUSH مشاهده کنید.

Ahrefs

Ahrefs

Ahrefs یکی از محبوب‌ ترین ابزار های پیدا کردن کلمات کلیدی سایت است و مطلبی که درباره Ahrefs قابل توجه است در جزییات ریز آن مخصوصا درباره کلمات کلیدی می‌ باشد و. Ahrefs از اطلاعات clickstream استفاده می‌ کند تا نشان دهد چه تعداد کلیک از موتور جستو داشته‌ اید و با بکارگیری این اطلاعات در نمودار‌ های دانش کمک زیادی به ما می‌ شود و نشان می‌ دهد برخی کلمات از ترافیک زیادی برخوردارند اما تعداد کلیک آن‌ ها از سمت موتور جستجو بسیار کم می‌ باشد و علت این است که افراد می‌ توانند پاسخ برخی از سوالات خود را مستقیما از نتایج جستجو دریافت کنند و برای مثال جستجو کردن در خصوص تاریخ تولد افراد مشهور است.

LongTailPro

LongTailPro یک نرم‌افزار تحت کلود یا ابری برای تحقیقات و یافتن کلمات کلیدی و یکی از محبوب‌ ترین ابزار در این لیست می‌ باشد و این نرم‌افزار یکی از ابزار‌ های تحقیقاتی است که شامل هزینه می‌ باشد و می‌ تواند به شما برای جستجوی کلمات کلیدی برای سایت‌ های خاص و با محصولات اختصاصی کمک کند و با استفاده از ورژن پلاتینیوم می‌ توانید آنالیز های دقیق و جزیی بسیار عالی برای کلمات کلیدی مختلف دریافت کنید و ابزار بسیار کاربردی جهت تحقیق در خصوص رقیبان دارد که می‌ تواند به انتخاب کلمات کلیدی کمک بسیار مهمی کند.

KWfinder

اگر شما به دنبال یک ابزار کاملا اختصاصی برای جستجوی کلمات کلیدی هستید KWFinder برای شما بهترین گزینه می‌ باشد و این ابزار با رشد بسیار سریع در زمینه سئو به تازگی به بازار پیوسته است و KWFinder به شما کمک می‌ کند که کلمات کلیدی را جهت هدایت هدفمند ترافیک پیدا کنید و با استفاده از سوالات مبتنی بر جستجوی کلمات کلیدی شما می‌ توانید به سرعت کلمات کلیدی دلخواه را بیابید و KWFinder هم پلن‌ های رایگان و هم پلن‌ های هزینه‌دار را به شما پیشنهاد می‌ دهد و برای بیشتر کاربران پلن اولیه پلنی که باید برای آن هزینه بپردازید مناسب‌تر می‌ باشد و با این حال برای دیدن اثربخشی ابزار KWFinder از حساب رایگان استفاده کنید.

SpyFu

SpyFu یکی از بهترین محصولات نرم‌افزاری سئو وب سایت در بازار می‌ باشد و اگر شما برای آنالیز سایت خود در تلاش هستید و می‌ خواهید از رقبای خود پیشی بگیرید و این ابزار بسیار مفید و کاربردی است.

کاربردهای SpyFu

  • افزایش دانش شما از شناخت کلمات کلیدی هدف و پلت فرم‌ های کلمات کلیدی رقابتی seo
  • کشف بازار های نوظهور و یا بازارهایی که هنوز به آن ورود نشده است

خصوصیات SpyFu

  • ماژول مقایسه وب‌سایت‌ ها
  • ماژول تاریخچه کلید واژه
  • ماژول تاریخچه ثبت دامنه
  • ماژول کلمات کلیدی مرتبط

محدودیت‌ SpyFu

این برنامه در مقایسه با برخی از رقبا و واژگان خیلی عمیقی ندارد و می‌ توان گفت محدودتر می‌ باشد و هر چند که این مورد در حال بهبود است و در ضمن اطلاعات آن به صورت ماهیانه آپدیت می‌ شود و به صورت real-time نیست.

هزینه‌ های SpyFu

پیشنهادات SpyFu به دو صورت است مانند طرح قیمت‌گذاری اولیه و طرح آژانس می‌ باشد.

طرح‌ های اولیه SpyFu

79 دلار و 99 دلار در ماه و اگر یک دوره یکساله خرید کنید بیش از 40% تخفیف می‌ گیرید.

طرح آژانس SpyFu

999 دلار در ماه می‌ باشد و SpyFu یک محصول جامع سئو است و می‌ تواند جهت تحقیق در خصوص رقبا و همچنین پیدا کردن بازار های جدید بسیار مفید باشد.

Serpstat

Serpstat یکی دیگر از ابزار تحقیقاتی برای جستجوی کلمات کلیدی می‌ باشد که در سال 2019 کشف شده است و این ابزار در تعیین و شناسایی کلمات کلیدی مهم و اصلی به ما کمک می‌ کند.

کاربرد ابزار Serpstat

  • میزان جستجو یا ترافیک جستجو ( Search volume )
  • رقابت
  • هزینه به ازای هر کلیک ( CPC )
  • امتیاز دشواری کلمه کلیدی ( Keyword difficulty score )

شما می‌ توانید براساس کشور خود در موتور های جستجوی Google.com و یا Yandex جستجو کنید و بخشی شامل نتایج درخصوص دشوار بودن کلمات کلیدی وجود دارد که ۱۰ صفحه وب اولیه که رده‌بندی شده‌ اند را به همراه رتبه صفحه ، ‌بک‌لینک‌ های خروجی و دامنه‌ های ارجاع شونده نشان می‌ دهد و رتبه کلمه خاصی را ارزیابی کنید و این گونه اطلاعات می‌ توانند بسیار مفید باشند و برای کلماتی که در PPC قرار دارند و صفحه کلمات کلیدی SERPstat  تمام دامنه‌ هایی که برای کلمات کلیدی شما در حال تبلیغ هستند را نشان می‌ دهد و یکی از مواردی که غیرمعمول است و لیستی از بهترین ابزار‌ ها برای تحقیق درباره کلمات کلیدی می‌ باشد و Serpstat برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی کسب وکار های کوچک و ایجاد لینک‌ های جدید و توسعه یک پلت فرم استراتژیک استفاده می‌ شود.

قیمت‌گذاری Serpstat

Serpstat جهت ثبت نام اطلاعات رایگان در اختیارتان قرار می‌ دهد و اما قیمت آن ماهانه 19 دلار می‌ باشد.

مهندس امیر حسین آمون

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها