سئو محتوا

سئو محتوا

بهینه سازی محتوا یا سئو محتوا را می‌ توان در یک جمله به این صورت تعریف کرد و تولید محتوای آنلاین به گونه‌ ای که هم برای کاربران و هم موتور های جستجو جذاب باشد و از دید موتور های جستجو سئوی محتوا شامل تمام روش‌ های سئو و تکنیک‌ هایی است که باعث می‌ شود محتوایتان به راحتی برای ربات‌ های خزنده قابل شناسایی و خواندن باشد و همچنین ساختار مناسبی داشته باشد.

از دید کاربران سئو محتوا به معنی فراهم کردن محتوای با کیفیت به صورت مستمر است و به گونه‌ ای که پاسخگوی نیاز های آن‌ ها باشد و اگر کاربر سوالی داشته باشد محتوای شما باید بهترین پاسخ را در اختیار کاربر بگذارد.

بهینه سازی عنوان صفحه title : از برچسب‌ های عنوان برای تعیین عنوانی که در صفحات نتایج جستجو برای محتوای شما نمایش داده می‌ شود استفاده می‌ شود و این عنوان از عنوان مقاله متمایز است و باید تا جای ممکن محتوای موجود را معرفی کند تا کاربران برای کلیک روی آن در نتایج جستجویشان ترغیب شوند.

توضیحات متا Meta description : توضیحات متا هم مانند برچسب‌ های عنوان باید یکتا و بامعنی باشند و اگر گوگل سایت شما را فراخوانی کند و متوجه شود که توضیحات متای آن دقیقا مشابه یک صفحه دیگر است و سایتتان را با سقوط رتبه‌ی آن جریمه خواهد کرد و توضیحات متا همچنین می‌ توانند شامل یک بخش ترغیب کننده باشند تا کاربران را به سوی کلیک روی سایت شما هدایت کند.

رعایت نکات سئو

تکنیک‌ های رایج سئو برای بهینه‌ سازی محتوا شامل مواردی چون انتخاب درست لینک‌ های داخلی و خارجی در متن و تنظیم درست عنوان صفحه و توضیحات متا و انتخاب صحیح هدینگ‌ ها و ساختن بک‌لینک است.

این تکنیک‌ ها نهایتا در محل قرار گرفتن محتوای شما در بین نتایج جستجوی گوگل تاثیرگذار هستند و اما معمولا روی کیفیت محتوایی که به کاربر ارائه می‌ شود تاثیر آنچنانی ندارند و ارائه محتوای با کیفیت و در نظر گرفتن نیاز های کاربر جنبه دیگر سئو محتوا است و اگر هدفتان تنها رعایت نکات سئو باشد محتوای شما چیزی شبیه به تصویر زیر خواهد شد و به اصطلاح محتوای رباتی نامیده می‌ شود.

بهبود کیفیت محتوای ارائه شده به کاربر را تحت پوشش قرار می‌ دهد و این اقدامات شامل مواردی چون خوانایی متن ، طول مقاله ، پوشش کامل موضوع و استفاده درست از تصاویر و ویدیو است و هر محتوایی می‌ تواند از لحاظ کیفیت مورد سنجش قرار بگیرد و در نهایت این کاربر است که تصمیم می‌ گیرد کدام نوشته و محتوا به بهترین شکل نیازهایش را برآورده می‌ کند و در صورتی که تنها هدف شما تولید محتوا برای کاربران باشد و به نکات سئو بی‌ توجه باشید محتوای تولید شده توسط شما به شکل زیر خواهد بود.

سئو : یک محتوای سئو شده می‌ تواند رتبه سایتتان را در موتور های جستجو بهبود بخشد.

ترافیک : رتبه‌ های بهتر منجر به دریافت ترافیک ارگانیک بیشتر می‌ شود.

اعتماد : محتوای بهینه سازی شده باعث ایجاد اعتبار و اعتماد هم نزد کاربران و هم نزد گوگل می‌ شود.

بازدهی : به روز رسانی و انتشار مجدد یک محتوای قبلی که می‌ تواند منجر به صرفه‌جویی در زمان شود.

محتوای پویا : بهینه‌سازی مستمر محتوا باعث می‌ شود که همواره در صدر بمانید و جزو بهترین محتوا های موجود در زمینه مرتبط باشید.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یا کانتنت یه رویکرد استراتژیک است که هدف آن انتشار و توزیع محتوای ارزشمند و مرتبط و مفید به منظور جلب توجه کاربران هدف است و هدف بازاریابی محتوا جلب توجه کاربران و هدایت آن‌ ها به سمت اقدام مطلوب مانند خرید ، سفارش ، تماس تلفنی است.

بازاریابی محتوا در عرصه ­‌های مختلف می­ تواند کاربرد داشته و موجب رشد و گسترش کسب ­وکار شود و درحال حاضر مشاغلی وجود دارد که به­ صورت مستقیم به تولید محتوا می­ پردازند و بازاریابی محتوا در سال 2022 یکی از اصلی ترین مسائلی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت و از بخش‌های مهم دیجیتال مارکتینگ است.

محتوای تولید شده در بازاریابی محتوا در کانال های مختلفی منتشر می‌ شود مانند : سایت ، اینستاگرام ، یوتیوب ، توییتر و کانال‌ های مختلف انتشار محتوا برای جلب توجه کاربران است و اما مهم ترین کانال انتشار محتوا برای بسیاری از کاربران سایت است و کانتنت مارکتینگ و سئو با هم ارتباط پیدا می‌ کنند و هر دو به یکدیگر نیاز دارند و بازاریابی محتوا در صورتی موفق خواهد بود که از سئو بهره‌مند باشد.

تحقیق کلمات کلیدی فرآیندی چند مرحله‌ ای است که باید برای تهیه لیست کلمات و عباراتی که برای شما مهم است انجام شود و این لیست در واقع شامل کلماتی است که کسب رتبه در آنها در گوگل منجر به افزایش بازدید و افزایش فروش سایت شما خواهد شد.

تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ سنگ بنای یک استراتژی سئوی محتوای موفق است و پس از انجام تحقیق کلمات کلیدی که مخاطبان مورد نظر شما در حال جستجوی آن‌ ها هستند و کسب رتبه در آن‌ ها برای شما مهم است و به دست آوردن این لیست کلمات یک دید کلی از ساختار محتوایی سایت به شما خواهد داد.

صفحه بنیادی

هر محتوایی همیشه با سایر محتوا ها در ارتباط است و باید در ابتدا صفحات بنیادی و صفحات فرعی یا کوچک‌تر مشخص کنید تا بتوانید با یک ساختار مناسب بین آن‌ ها لینک ایجاد کنید و صفحه بنیادی موضوع اصلی را پوشش می‌ دهد و کلیدواژه‌ های کوتاه و اساسی و با تعداد جستجوی بالا و صفحات فرعی مانند کلیدواژه‌ های جانبی و عمدتا دو یا چند کلمه‌ ای و با تعداد جستجوی کمتر وارد جزئیات مربوط به زیر دسته‌ های آن موضوع می‌ شوند.

هدف این است که شکاف‌ ها را شناسایی کرده و آن‌ ها را با محتوای معتبر و مرتبط و با کیفیت پر کنید و از شکاف هر موضوعی است که در صفحات نتایج برتر گوگل پوشش داده شده‌ است و اما در محتوای شما موجود نیست.

برای این کار هم می‌ توان از کمک ابزار های موجود بهره‌مند شد و باید به کمک این ابزار ها موضوعات پوشش داده شده توسط رقبایتان را بررسی کنید تا اگر چیزی را از قلم انداخته‌ اید و هرچه زودتر آن موضوع را هم به محتوایتان اضافه کنید و این پروسه می‌ تواند روی محتوای موجود انجام گیرد و یا برای شکاف‌ های موجود و صفحات و نوشته‌ های جدید ایجاد شود.

میزان ارتباط یک صفحه عموما با توجه به محتوای متنی موجود در آن صفحه سنجیده می‌ شود و اما عکس‌ ها و ویدیو ها بدون شک باعث تعامل هرچه بیشتر کاربران خواهد شد که همین امر سبب افزایش زمان سپری شده توسط کاربر و میزان به اشتراک گذاری محتوا می‌ شود که نهایتا به بهبود سئو و افزایش رتبه در گوگل است.

مهندس امیر حسین آمون

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها