سئو به معنی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو و سئو سایت در واقع بالا بردن کیفیت و بهبود عملکرد آن بر اساس معیار های موتور های جستجو است و یک سایت با سئو خوب یعنی وب سایت از نظر موتور های جستجو رتبه خوبی بگیرد و با توجه به هدف سرچ کاربر در نتایج نمایش داده شود و فاکتور هایی که مد نظر موتور جستجو است و با این چند شاخص ها برای رتبه دهی موتور جستجو به یک سایت موثر است.
1. متون استفاده شده
2. سرعت سایت
3. لینک های وروردی و خروجی
4. چیدمان مناسب ساختار سایت
5. خرید هاست ایران و یا خارج مناسب و پرسرعت
شاید در ابتدا فکر کسب رتبه اول در جستجوی گوگل ناممکن باشد و اما شما با کمی درایت می توانید به این نتیجه دست یابید و کسب رتبه اول و یا صفحه اول در جستجوی گوگل زمانی ممکن خواهد شد که شما سایت خود را به طور مداوم و بهینه سازی کنید و این بهینه سازی ها به نحوی می تواند به رشد و توسعه کسب و کار شما کمک کند و سایت شما را در بهترین و بالاترین رده های جستجوی گوگل نگه دارد
1. ممکن است انجام چنین کاری هزینه بالایی برای شما داشته باشد.
2. رقابت میان سایت های مختلف و مشابه بسیار است و شما باید این کار را به طور مداوم پیگیری کنید.
3. انتخاب کلمه کلیدی است که می تواند به شما در کنار زدن رقبا بسیار کمک کند.
4. در انتخاب کلمه کلیدی بسیار دقت کنید و این مورد می تواند به عنوان یکی از اهداف سئو و بهینه سازی در نظر گرفته شود.
اهداف شما از سئو وب سایت می تواند متفاوت باشد و اولین هدف از سئو بالا بردن و جذب ترافیک ارگانیک است و با این کار تعداد بیشتری از مخاطبان را جذب کرده که می تواند منجر به فروش بیشتر شود و در عین حال بهینه سازی موتور های جستجو می تواند به بازاریابی و کسب و کار شما کمک کند.
1. دستیابی به بالاترین رتبه در جستجوی گوگل است هم از اهداف سئو است که به افزایش میزان رونق کسب و کار های اینترنتی کمک می کند.
2. باید ابتدا جایگاه خود را در میان رقبای خود پیدا کنید و در نهایت آن را تثبیت کنید.
3. تثبیت می تواند به برند سازی کسب و کار شما و افزایش میزان شناخت مردم از آن کمک کند.
با استفاده از بهینه سازی سایت می توانید بازدید سایت خود را چند برابر کرده و اعتماد مخاطب را جلب کنید و اینکه با کلمات سرچ شده سایت شما در بین نتایج گوگل نمایش داده شود و از هر تبلیغ دیگری بهتر است و می توانید بدون هزینه گزاف تبلیغات مخاطبان بهتری را برای سایت خود جذب کنید و این افزایش بازدید نتیجه متفاوتی را با توجه به نوع عملکرد هر وب سایت به همراه خواهد داشت.
1. افزایش فروش آنلاین برای یک سایت فروشگاهی
2. معرفی محصولات و خدمات به کاربران بیشتر برای یک سایت خدماتی
3. افزایش کلیک لینک های یک سایت خبری و در نتیجه جذب ترافیک بالای سایت
4. استراتژی بهینه سازی موتور های جست و جو
افزایش فروش یک کسب و کار آنلاین چه به صورت غیرحضوری و آنلاین یا به روش های دیگر مطرح شده در یک سایت فروشگاهی که یکی از مهم ترین اثرات سئو وب سایت خواهد بود و سئو با افزایش بازدید کنندگان سایت و هدایت ترافیک به سایت ها یکی از دلایل این افزایش فروش خواهد بود و در نتیجه بیشتر صاحبان وب سایت ها که در بازار رقابتی مایل به پیشرو هستند و از این ویژگی مهم استقبال می کنند و همواره برای بهبود جایگاه و سئوی سایت هزینه می کنند و برنامه ای بلند مدت دارند.
1. برای وضوح این مسئله یک جستجوی گوگل انجام دهید و در صورتی که لینک سایت شما در صفحه اول گوگل نباشد و میزان بازدید کننده و ترافیک سایت شما پایین است.
2. در حالی که بسیاری از سایت ها در تلاش هستند تا از هر شگردی برای سئو و نزدیک شدن به صفحه اول جستجو گوگل استفاده کنند.
3. سئو منجر به افزایش ورودی هر سایت خواهد شد که در نتیجه مزیت های دلخواهی را برای آن سایت به نسبت نوع تجارتی که دارد به همراه خواهد داشت.
سئو کلاه سفید
مجموعه ای از تاکتیک های مورد تایید برای سئو که برای افزایش جایگاه سایت در صفحه نتایج موتور های جستجو مورد استفاده است مانند استفاده از محتوا های مناسب و لینک سازی داخلی موثر را سئو کلاه سفید می گویند.
سئو کلاه سیاه
سئو کلاه سیاه مجموعه ای از کارهایی است خارج از قوانین موتور های جستجو که برای کسب رتبه بهتر است و این تکنیک ها بر خلاف قوانین تایید شده است و می تواند منجر به پنالتی سایت شود.
سئو کلاه خاکستری
مجموعه ای از تاکتیک های سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه را سئو کلاه خاکستری می گویند و سئو کلاه خاکستری ریسک بیشتری از سئو کلاه سفید دارد و کمی از قوانین موتور های جستجو برای کسب رتبه بهتر را زیرپا می گذارد.
سئوی داخلی اقداماتی است که از درون وب سایت بر روی محتوا و کلمات کلیدی انجام می شود را سئوی داخلی می نامند.
1. بهینه سازی تصاویر و محتوا درون سایت ساختار چینش صفحات
2. لینک سازی بین آنها و چندین فاکتور مهم دیگر جزو سئو داخلی سایت هستند
یکی از اصطلاحات کاربردی سئو خارجی است و انتشار رپورتاژ و مقاله با موضوعات مرتبط در سایت های پربازدید یا همان بک لینک هم بخشی از این سئوی محسوب می شود.
1. لینک دهی از سایت های دیگر به وب سایت
2. تبلیغ در شبکه های اجتماعی
3. درج بنر های تبلیغاتی سایت در وب سایت های دیگر
یکی دیگر از مفاهیمی که در سئو سایت است آن هم سئو تکنیکال است که شامل مواردی می شود.
1. کد نویسی استاندارد سایت
2. رعایت اصول سئو در طراحی سایت
3. استاندارد
4. بهینه کردن سرعت سایت
5. ریسپانسیو بودن سایت است
عبارت ها و کلماتی که کاربران برای جستجوی یک وب سایت و محتوای دلخواه خود در سرچ از آنها استفاده می کنند را کلمه کلیدی می نامند و یکی از اصطلاحات کاربردی متخصصن سئو انتخاب کلمات کلیدی مناسب با میزان جستجوی کاربران و محتوای موجود در وب سایت است و انتخاب کلمه کلیدی مرتبط با محتوای سایت و جستجوی کاربران می تواند در بهینه سازی جایگاه سایت و سئوی آن تاثیر مناسبی داشته باشد و همین امر باعث پیشی گرفتن سایت شما به نسبت رقبا شود.
1. در این مسیر حتما با متخصصین سئو و افرادی که تجربه های موفقی در بهبود سئو وب سایت ها داشته اند در ارتباط باشید.
2. هر گونه اشتباه در این زمینه ممکن است به جای هدایت سایت به صفحات اول موتور های جستجو منجر به افت آن و در نتیجه اثرات منفی شود.
محتوا یکی از قوی ترین نشانه های رتبه بندی گوگل است و با این حال بسیاری از بازاریابان در تولید محتوای مناسب مشکل دارند و باید بدانید دورهی روز هایی که می توانستید با نگارش و انتشار یک پُستِ وبلاگ ۳۰۰کلمه ای رتبه کسب کنید مدتهاست سپری شده است و برای کسب رتبه در SERP یا صفحة نتایج موتور جستجو به محتوایی عالی نیاز دارید.