گوگل آنالیتیکس
✨ گوگل آنالیتیکس ابزاری برای تحلیل و آنالیز سایت است که گوگل به رایگان در اختیار وبسمتران قرار داده است و تحلیل گر گوگل Google Analytics می تواند اطلاعات بسیار کاملی را دربارۀ ترافیک ورودی در اختیار مدیران یک وبسایت قرار دهد ✨
- اطلاعاتی که می تواند نقش بسیار مهمی را در بهینه سازی یک وب سایت و پیشرفت آن ایفا کند و به دلیل نامعلومی هنوز هم بسیاری از وب سایت های فارسی از این تحلیل گر استفاده نمی کنند
- این ابزار تحلیلگر می تواند اطلاعات بسیار کاملی را دربارۀ ترافیک ورودی و رفتار کاربران در سایت و نرخ تبدیل و کلی اطلاعات و گزارشات سودمند را در اختیار مدیران وبسایت قرار دهد
- اطلاعاتی که می تواند نقش بسیار مهمی را در بهینه سازی یک وبسایت و پیشرفت آن ایفا کند
- این ابزار به شما اين امکان را می دهد که سایت و وبلاگ و شبکه های اجتماعی خود را زیر نظر بگیرید و اطلاعاتی مثل نحوه ورود کاربر ، رفتار کاربر ، نرخ تبدیل ، زمان ماندن در صفحات ، نوع دستگاه و تمام اتفاقاتی که در سایت یا وبلاگ شما رخ می دهد را رصد کنید
- این ها فقط بخش کوچکی از گزارشاتی است که گوگل آنالیتیکس در اختیار شما می گذارد و این اطلاعات حیاتی می تواند وضعیت سایت شما را به خوبی نشان دهد و اما آنچه سرویس آنالیز گوگل را به ابزاری کامل تبدیل می کند و این است که با بقیه ابزار های Google سازگار است
- بنابراین می توان آنالیتیک را با گوگل ادز و یوتیوب و تگ منیجر ترکیب کرد و در حقیقت تمام ابزار های Google که بازدید ها و ترافیک در آن ها حساب می شود و می توانند با Google Analytics مخلوط و تکمیل شوند
- نصب گوگل آنالیز کار بسیار ساده ای است و وقت چندانی از شما نمی گیرد و اما لازم است که کمی دقت به خرج دهید تا تنظیمات آن را به درستی انجام دهید
- خانه Home : صفحۀ اصلی است که در آن اطلاعات کلی در مورد تمام وبسایت ها و برنامه های گوشی خود دریافت می کنید
- شخصیسازی Customization : به شما اجازه می دهد گزارش هایی شخصی با دایمنشن ها و متریک های مورد نظر خود را ایجاد کنید
- گزارش Reports : این بخش شامل اطلاعات و گزارشات یک وبسایت یا برنامۀ مشخص را در اختیار شما میگذارد
- مدیریت Admin : برای انجام تنظیمات مدیریتی حساب و همچنین دسترسی دادن به همکاران شما کاربرد دارد
- کشف Discover : گوگل در این قسمت لینک یکسری از منابع شامل ابزار ها ، اپلیکشن ها و مقالات را برای شما قرار داده تا در صورت نیاز از آن ها استفاده کنید
- اختصاص Attribution : در این بخش می توانید ببینید که هر یک از کانال های ورودی شما چه مقدار از تبدیل ها را به خود اختصاص داده است
اگر این مطلب به شما کمک کرده، پس به دیگران هم کمک کنید و آن را به اشتراک بگذارید.