کاربرد کلمه کلیدی

کاربرد کلمه کلیدی

از لحاظ سئو کلمه کلیدی همان چیزی است که کاربر آن را در موتور جستجو تایپ می‌ کند و در واقع کلمه کلیدی یک یا چند واژه است که مضمون و هدف محتوای شما را تعیین می ‌کند.

1. در بهینه ‌سازی موتور جستجو کلمه کلیدی همان کلمه یا عبارتی است که کاربران در موتور جستجو وارد می ‌کنند تا اطلاعات مورد نیازشان را پیدا کنند.

2. فرقی نمی ‌کند تولید کننده محتوا باشید یا صاحب وب سایت که در هر صورت می ‌خواهید کلمات کلیدی صفجه ‌تان مرتبط با چیزی باشد که کاربران‌تان در جستجویش هستند.

4. اگر از کلمات کلیدی مناسب و در جای درست استفاده کنید و احتمال این‌ که کاربر در نتیجه جستجویش به مطلب شما بر بخورد بیشتر خواهد شد.

5. کلمات کلیدی مضمون صفحه را مشخص می‌ کنند.

6. موتور جستجو از کلمات کلیدی برای تعیین رتبه صفحه استفاده می ‌کند.

7. کلمات کلیدی به کاربر کمک می ‌کنند تا محتوا و اطلاعات مورد نظرشان را پیدا کنند و با وجود کلمات کلیدی در مقاله می‌ تواند کاربر را به سوی محتوای شما هدایت کند.

مفهوم کلمه کلیدی

مفهوم کلمه کلیدی

کلمه کلیدی پلی میان کاربر و تولید کننده محتوا است و در واقع کلمات کلیدی است که باعث می‌ شود کاربر در نتیجه جستجو هایش به محتوای مورد نظرش دسترسی پیدا کند و بدون کلمات کلیدی جستجو ها بی ‌حاصل خواهند ماند.

1. گوگل وقتی می‌ خواهد به صفحه ‌ای رتبه دهد به محتوای آن هم توجه می ‌کند.

2. موتور های جستجو از واژگان به کار رفته در صفحه به مضمون و محتوای آن پی می ‌برند و بنابراین استفاده از کلمات کلیدی مناسب و تکرار به‌ جای آن ‌ها می‌تواند در درک محتوای صفحه شما به گوگل کمک کند.

3. در این مسیر باید راهی به ذهن مخاطب‌ تان پیدا کنید و از واژگان یا عباراتی استفاده کنید که آن‌ ها در جستجویش هستند.

4. اهمیت کلمات کلیدی در سئو بر هیچ کس پوشیده نیست و اما گوگل و نحوه کارش یگانه دلیل استفاده از کلمات کلیدی نیست و مسئله مهم ‌تر کاربر است.

5. روی بازدید کنندگان صفحه و مشتریان بالقوه با بهینه‌ سازی موتور جستجو که می‌‌ توانید کاربران را به صفحه خودتان هدایت کنید.

6. اگر می‌ خواهید برای وب‌سایت ‌تان استراتژی بازاریابی مشخص کنید باید به دنبال واژگان کلیدی مشخصی باشید.

7. از طریق بهینه ‌سازی موتور جستجو و بازاریابی محتوا می ‌توانید بدون نیاز به گوگل ادز به رتبه بالایی دست پیدا کنید.

8. می ‌توانید بر اساس آن استراتژی بلند مدت و مبتنی بر سئویی را برای بازاریابی محتوا شکل دهید.

9. شناخت درستی از مخاطب مورد نظرتان پیدا می‌ کنید و متوجه تعداد این مخاطبان و همچنین سوالات و مشکلات مورد نظرشان می ‌شوید.

معیار انتخاب کلمات کلیدی

معیار انتخاب کلمات کلیدی

1. میزان جستجو

این معیار به شما می‌ گوید که یک کلمه کلیدی را چند بار در گوگل جستجو کرده ‌اند و از این طریق می ‌توانید میزان محبوبیت کلمه کلیدی را ارزیابی کنید و همچنین می ‌توانید پیش‌ بینی کنید که این کلمات کلیدی ترافیک وب‌سایت‌ تان را تا چه میزان افزایش خواهند داد.

2. رقابت

معیار بعدی رقابت است و فرقی نمی‌ کند میزان جستجوی کلمات کلیدی چقدر باشد و در هر صورت باید حواس ‌تان به مسئلۀ رقابت هم باشد.

3. تعداد کلمه

تعداد کلمه در واقع به تعداد کلمات موجود در یک عبارت اشاره دارد و کلمه کلیدی هر چقدر از کلمات بیشتری تشکیل شده باشد احتمال رتبه گرفتن بیشتر است.

4. هدف

هدف کلمه کلیدی به شما می‌ گوید کاربر چه هدفی از این جستجو دارد و به عنوان مثال به ما می‌ گوید هدف کاربر از این جستجو خرید کردن است و آن‌ ها می‌ خواهند خرید کنند یا صرفاً می‌ خواهند محصولات را تماشا کنند.

استفاده از کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی برای سایت و استفاده از آن‍ها قوانین مختص به خودش را دارد و نمی‌ توانید یک سری کلمه کلیدی را همین ‌طور در متن ‌تان بگنجانید و نتیجه مطلوب را دریافت کنید.

1. تولید محتوا باید برای انسانی واقعی صورت بگیرد و نه صرفاً برای دریافت رتبه در موتور های جستجو مانند گوگل

2. کلمات کلیدی انگلیسی و فارسی را با توجه به مخاطب و موضوع محتوای ‌تان و برند تان انتخاب کنید.

3. چند قانون اولیه برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی و نحوه استفاده از آن‌ ها وجود دارد.

4. می ‌توانید کارتان را با همین چند قانون کلی آغاز کنید و به عنوان مثال در هر صفحه از وب‌سایت ‌تان یک واژه کلیدی منحصر به فرد بگنجانید.

5. با یادگیری اصول مربوط به کاربرد کلمات کلیدی که می ‌توانید از همه مزایای واژگان کلیدی به بهترین شکل استفاده کنید.

6. کلمات کلیدی را در تگ عنوان بگنجانید

7. در صفحه ‌تان از کلمه کلیدی استفاده کنید

8. کلمات کلیدی طولانی را در محتوای‌‌تان بگنجانید

کلمه کلیدی طولانی

کلمه کلیدی طولانی

کلمه کلیدی می‌ تواند از یک یا چند واژه تشکیل شده باشد و کلمات کلیدی‌ ای را که از چندین واژه تشکیل شده‌ اند و کلمات کلیدی طولانی هستند.

1. کلمات کلیدی تک کلمه ‌ای حجم بالایی از جستجو را به خود اختصاص می ‌دهند و ممکن است بسیار مطلوب به نظر برسد و اما معمولاً رقابت در این کلمات بسیار بالا است.

2. کلمات کلیدی طولانی معمولاً هدف مشخصی دارند.

3. رقابت برای کلمات کلیدی طولانی کمتر است و همچنین باعث می ‌شوند سایت بتواند در نتایج موتور جستجو دیده شود.

4. کلمات کلیدی طولانی بهترین انتخاب برای بهینه‌ سازی موتور جستجو هستند.

5. اطلاعات بیشتری در مورد هدف کاربر و دلیل جستجویش و انتظاراتش به شما می ‌دهد.

6. کاربری که این کلمات را جستجو می ‌کند معمولاً تصمیم به خرید دارد.

7. کلمات کلیدی کوتاه هیچ اطلاعات در مورد نگرش و هدف کاربر به ما نمی ‌دهد.

8. کلمات کلیدی طولانی باعث می ‌شود وب‌سایت ‌تان متمایز از وب‌سایت رقبای‌ تان باشد.

کلمات کلیدی مناسب

کلمات کلیدی مناسب

گروه‌ بندی و سازمان ‌دهی کلمات کلیدی با تقسیم کردن کلیدواژه ها به گروه‌ های کوچکتر و قابل مدیریت که می ‌توانید حجم کاری خود را به طور قابل توجهی کم کنید در حالی ‌که هنوز صفحات خاص و هدف‌ گذاری شده ایجاد می‌ کنید.

1. استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحات

2. استفاده از کلمات کلیدی در آدرس صفحه

3. استفاده از کلمات کلیدی در داخل متن صفحات

استفاده از کلمات کلیدی در متا تگ به خصوص توضیحات متا 4.

استفاده از کلمات کلیدی در تصاویر و نیز متن 5.

6. استفاده از کلمات کلیدی در لینک سازی

کلمه کلیدی پلی میان کاربر و تولید کننده محتوا است و در واقع کلمات کلیدی است که باعث می‌ شود کاربر در نتیجه جستجو هایش به محتوای مورد نظرش دسترسی پیدا کند گوگل وقتی می‌ خواهد به صفحه‌ ای رتبه دهد و به محتوای آن هم توجه می‌ کند و به واژگان به کار رفته در صفحه نگاه می‌ کند و موتور های جستجو از واژگان به کار رفته در صفحه به مضمون و محتوای آن پی می‌ برند و بنابراین استفاده از کلمات کلیدی مناسب و تکرار به‌جای آن‌ ها می‌ تواند در درک محتوای صفحه شما به گوگل کمک کند.

مهندس امیر حسین آمون

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها