اصطلاحات گوگل ادز

اصطلاحات گوگل ادز

اصطلاحات گوگل ادز

✨ اگه بخواید سیستم گوگل ادز رو بهتر بشناسین و راحت ‌تر باهاش کار کنین بهتره مهم ‌ترین مفاهیم و اصطلاحاتشو رو یاد بگیرید ✨

  • حتی اگه تبلیغاتتون رو به یک شرکت خدمات گوکل ادز دادین باید بتونید گزارشاتی که بهتون میدن رو بررسی کنید
  • در کل شناخت این اصطلاحات به شما کمک می ‌کنه که روند کمپین ‌تون رو به دقت زیرنظر بگیرید و بتونید هزینه‌ ها رو بهتر مدیریت کنید
  • شبکه جستجوی متنی گوگل : شبکه جستجوی گوگل که به اختصار GSN نامیده می‌ شود و همان موتور جستجوی گوگل است و تبلیغات در GSN به صورت متنی نشان داده می‌ شود
  • شبکه تصویری گوگل : شبکه تصویری گوگل که مخفف GDN است و شامل یوتیوب و سایر وبسایت‌ های وابسته به گوگل است که تبلیغات را به صورت تصویری (بنر های تبلیغاتی و ویدیویی) نمایش می‌ دهد
  • کمپین : معنی اصلی کمپین یعنی مجموعه‌ ای از تلاش‌ ها و عملیات برای رسیدن به هدفی مشخص که بیشتر در مسائل نظامی کاربرد دارد و با این حال در تبلیغات هم همین معنی را می‌ دهد یعنی مجموعه‌ ای از ساز و کار های از پیش برنامه‌ریزی شده برای انجام کاری مشخص تا به هدف و نیاز مورد نظر برسیم
  • کمپین در گوگل ادز : کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز مجموعه ‌ای از کلمات کلیدی و گروه‌ های تبلیغی و بودجه‌ی معین هستند و اهداف کمپین در گوگل ادز هم می‌ تواند متنوع باشد شامل : خرید ، افزایش ترافیک ، افزایش آگاهی یا نصب اپلیکیشن
  • نوع کمپین : نوع کمپین در گوگل ادز یعنی انتخاب محل نمایش تبلیغات کمپین و نوع آن است مثلا تصویری باشد Display یا متنی Search و کمپین Display شامل بنر ها و ویدیو های تبلیغاتی است و کمپین‌ Search به صورت متنی و کلمه نوشته می‌ شود و در موتور جستجوی گوگل نمایش داده می‌ شود
  • گروه تبلیغات اد گروپ : در هر کمپین گوگل ادز می‌ توان یک یا چند گروه تبلیغی (Ad Group) ساخت و ad group شامل متن‌ های تبلیغ و کلمات کلیدی و تنظیمات مورد نظر شما است
  • کلمات کلیدی : کلمات کلیدی در گوگل ادز کلماتی هستند که شما می‌ خواهید تبلیغ شما به محض جستجوی آن‌ ها در گوگل نمایش داده شوند
  • درصد سهم نمایش تبلیغ : درصد سهم نمایش تبلیغ یا ایمپرشن شِر نسبت تعداد نمایش‌ های تبلیغ به کل تعداد ایمپرشنی است که تبلیغ می‌ توانسته نشان داده شود
  • کانورژن یا تبدیل : کانورژن یا تبدیل هر نوع فعالیتی است که کاربر بعد از دیدن تبلیغ شما انجام می‌ دهد : خرید ، عضویت در خبرنامه و کلیک روی دکمه ادامه مطلب است
  • نرخ تبدیل : نرخ کانورژن یا نرخ تبدیل نسبت تعداد کانورژن انجام شده به تعداد کل کاربران که تبلیغ را دیده‌ اند و روی آن کلیک کرده‌ اند
  • متن تبلیغ : متن تبلیغ شامل آدرس صفحه فرود ، عنوان ، متن توصیفی از مزایا و ویژگی‌ های مهم کسب و کار شماست که تبلیغش می‌ کنید

مهندس امیر حسین آمون

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها