تفاوت سئو و گوگل ادز

تفاوت سئو و گوگل ادز

دیجیتال مارکتینگ به بسیاری از فعالیت‌ ها و شرکت ‌ها برای دریافت ترافیک کمک می ‌کند و دو مورد از شناخته شده‌ ترین اصطلاحات بازاریابی آنلاین و حتی برای کسانی که در این صنعت نیستند سئو و گوگل ادوردز می ‌باشند.

1.البته برای کسانی که در این صنعت فعالیت می‌ کنند تفاوت بین این دو واضح است.

2.سئو در صنعت دیجیتال مارکتینگ و مجموعه ‌ای از فعالیت‌ ها است‌ که به وب سایت شما در بالا آمدن در رتبه‌بندی گوگل کمک می‌ کند.

3.تفاوت سئو و گوگل ادز در این است که گوگل ادز یا همان بازاریابی موتور های جستجو شبیه به سئو به نظر می ‌رسد و با این حال کمی ساده ‌تر است.

گوگل ادز

گوگل ادز

گوگل ادز در واقع همان بازاریابی موتور های جستجو است و گوگل ادز به شکل جستجوی پولی کار می‌ کند و به صورتی که شما برای قرار گرفتن وب‌ سایتتان در موتور جستجوی گوگل پول پرداخت می ‌کنید و حتی با تبلیغات گوگل همچنان از الگوریتم مخصوص به خود استفاده می ‌کند تا بهترین محتوا را به مخاطب ارائه ‌کند و تبلیغات و محتوای بهتر بر تبلیغات کمتر و مرتبط‌ تر پیروز می ‌شوند و از مزایای تبلیغات گوگل در مقایسه با تفاوت سئو و گوگل ادز می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1.با استفاده از آن در 5 نتیجه برتر وب‌ سایت‌ های گوگل قرار می‌ گیرید.

2.در بالای صفحه اول نشان داده شوید.

3.می ‌توانید کلمات یا عبارات کلیدی خاص را تعیین کنید.

4.امکان این را دارید که مشتریان را به یک صفحه خاص هدایت کنید.

فرایند سئو

فرایند سئو

فرایند سئو به شکل یک سرمایه‌ گذاری بلند مدت است که در نهایت موجب ایجاد ترافیک رایگان برای وب‌ سایت شما می ‌شود و تفاوت سئو و گوگل ادز این است که اگر شخصی وب‌ سایت شما را در لیست مشاهده کند و روی آن کلیک کنید و نیازی نیست که شما هیچ هزینه ‌ای را پرداخت کنید و با این حال اگر یک آژانس سئو با خدمات کامل استخدام ‌کنید و مطمئناً باید مقداری هزینه کنید تا آژانس مورد نظر شما را به این هدف برساند و هر آژانس بازاریابی اینترنتی که سئو را ارائه می‌ دهد ممکن است استراتژی خود را کمی متفاوت ببیند و پیش از پرداختن به موضوع تفاوت سئو و گوگل ادز باید بدانید که فرایند سئو چگونه است به این منظور که ابتدا با یک مرحله کشف مسائل گسترده آغاز می ‌شود و یعنی باید خدمات و بازار هدف و کسب و کار کلی را به طور کامل درک کنیم و سپس تحقیقاتی را انجام می‌ دهیم تا تشخیص دهیم کدام کلمات کلیدی برای کسب و کار مفید تر هستند که همه این اقدامات در نهایت منجر به ایجاد یک استراتژی سئو می‌ شوند و البته باید به موارد تکنیکال سایت هم توجه داشته باشید و مواردی مثل ریسپانسیو بودن سایت و سرعت بالای سایت که به عواملی مانند کد نویسی استاندارد و خرید هاست باکیفیت بستگی دارد.

1.داشتن راه‌حل بلندمدت عالی برای رتبه بالاتر گوگل

2.امکان دریافت ترافیک

3.مجبور نیستید برای کلیک هزینه کنید.

4.نرخ اعتماد بالاتر برای مشتریان در مقابل تبلیغات

5.توجه گوگل و موتور های جستجو به سایت‌ های بهینه شده

کاربرد سئو و گوگل ادز

کاربرد سئو و گوگل ادز

در خصوص تفاوت سئو و گوگل ادز اگر نتایج سریع در بالای صفحه گوگل می‌ خواهید باید از تبلیغات گوگل استفاده کنید و اگر به دنبال یک رتبه ‌بندی طولانی ‌مدت در گوگل هستید باید از سئو کمک بگیرید و اگر تأمین بودجه زیاد برای شما دشوار است و زمان کافی دارید استفاده از سئو بهتر است و اگر می‌ خواهید هفته آینده در بالای نتایج جستجوی صفحه اول گوگل باشید استفاده از تبلیغات گوگل انتخاب سریع‌ تری می‌ باشد و در حقیقت بهترین استراتژی این است که از هر دوی این ابزار ها استفاده کنید و با هم بسیار خوب کار می ‌کنند و در ابتدا می ‌توانید بیشتر بر روی تبلیغات گوگل تمرکز کنید تا سریع به نتایج بالای صفحه برسید و سپس با بهبود رتبه سئو می ‌توانید بودجه تبلیغاتی گوگل خود را متناسب با آن کاهش دهید و به طور کلی از تفاوت سئو و گوگل ادز می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1.شما برای ترافیک وب ‌سایت هزینه ها را از طریق گوگل ادز پرداخت می‌ کنید و اما از طریق سئو این کار ممکن نیست.

2.بیشتر اوقات مدت ‌زمان بیشتری برای دیدن نتایج سئو نسبت به گوگل ادز نیاز دارید.

3.سئو زمان بسیار بیشتری را از شما می ‌گیرد تا اعتبار خود را در گوگل ایجاد کند و رتبه برتر را کسب کنید.

4.گوگل ادز می ‌تواند تعداد زیادی از کلمات کلیدی را در یک ‌زمان هدف قرار دهد و در حالی که سئو باید بر روی تعداد کمی از کلمات کلیدی برای بهترین نتایج تمرکز کند.

5.با سئو رتبه‌ بندی ارگانیک در طول زمان به دست می ‌آید و رتبه شما را در طولانی ‌مدت حفظ می ‌کند.

زمان سئو وب سایت

زمان سئو وب سایت

گوگل دائماً در حال به ‌روز رسانی و بهبود الگوریتم و همچنین بهبود عملکرد موتور های جستجو است و امروزه گوگل برای بهینه‌ سازی الگوریتم کاری کرده است تا نتوان آن را فریب داد تا به کاربران کمک کند به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنند.

1.برای حفظ یک حضور آنلاین سالم و اطمینان از پوشش کامل کسب و کار خود در وب از ترکیبی از گوگل ادز و سئو استفاده کنید.

2.به ‌عنوان یک کسب و کار جدید یا تبلیغات تجاری در وب برای اولین بار گوگل ادز بهترین گزینه شما برای روشن‌ کردن ترافیک وب‌ سایت است.

3.از تبلیغات گوگل به‌ درستی و مسئولانه استفاده ‌کنید تا هزینه ‌ها را کنترل کنید و نرخ بازگشت سرمایه را ببینید.

کارایی سئو و گوگل ادز

کارایی سئو و گوگل ادز

گوگل ادز ترافیک وب ‌سایت شما را به ‌سرعت افزایش می ‌دهد و شما هنوز برای پایداری طولانی ‌مدت در گوگل به سئو نیاز داریدو برخلاف تفاوت های سئو و گوگل ادز که این دو رقیب نیستند و بلکه دو ابزار قدرتمند هستند که برای افزایش ترافیک آنلاین خود به آن‌ ها نیاز دارید و از طرفی طبق این الگوریتم ‌ها در عین حال که مدت زمان بیشتری برای مشاهده نتایج سئو هم احتیاج خواهید داشت.

1.سئو کمک می‌ کند تا وب ‌سایت شما در صفحات اول گوگل قابل ‌مشاهده باشد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این اتفاق بیفتد.

2.با وجود دانستن تفاوت سئو و گوگل ادز باید بدانید که هرگز نمی ‌توان قول داد که وب‌ سایت شما وارد صفحه 1 فهرست می ‌شود.

3.از جمله طرح‌ های بازاریابی که رتبه سئوی محلی شما را افزایش می‌ دهند و معمولاً افراد باید 6 تا 9 ماه صبر کنند تا نتایج سئو را ببینند.

4.نکته قابل توجه در مورد سئو این است که اگر هم‌ زمان با شروع شدن ترافیک محتوای بیشتری به آن اضافه کنید به رشد خود ادامه می ‌دهد.

5.سئو یک سرمایه ‌گذاری بلند مدت است و نیاز به توجه مکرر دارد.

برتری کدام سرویس

برتری کدام سرویس

هر دو سئو و گوگل ادز مزایا و معایب خود را دارند و اینکه بتوان به طور قطع بیان کرد که کدام بهتر است و نیاز به بررسی عوامل مختلفی دارد و هر دو نیاز به سرمایه‌ گذاری و زمان دارند و اما هر کدام تفاوت‌ ها و نتایج و همچنین کاربرد های متنوعی هم خواهند داشت و گوگل ادز پلتفرم تبلیغاتی گوگل است که از جستجوی گوگل استفاده می‌ کند و در این مورد سئو عمدتاً بر بهینه ‌سازی سایت‌ ها تمرکز دارد و اکثر جستجو ها بر روی آن انجام می ‌شوند.

1.موتور های جستجوگر هم از همین ایده‌ ها استفاده می‌ کنند.

2.نحوه عملکرد این دو ابزار با توجه به تفاوت سئو و گوگل ادز نشان می ‌دهد که خوب و بد چیست و استفاده از کدام برای شما بهتر خواهد بود.

3.به این ترتیب در استراتژی جستجوی آنلاین خود مشکلی نخواهید داشت.

ادوردز برای سایت ها و وب سایت‌های گوگلی است که از گوگل ادسنس استفاده می کنند در حالی که قواعد سئو برای تمام موتور های جستجو قابل اعمال است و ادوردز در بالا و پایین نتایج جست و جوی گوگل ظاهر می شود و شما هم تحت شرایط معینی می‌ توانید یکی از آن جایگاه‌ های تبلیغاتی را از آن خود کنید و اما شما باید در سئو سخت تر کار کنید تا بتوانید یکی از آن جایگاه های برتر را در نتایج جست و جی ارگانیک دریافت کنید

مهندس امیر حسین آمون

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها