روش مناسب جستجوی کلمات کلیدی
✨ کلمه کلیدی بخش قابل توجهی از عنوان (headline) و عنوان متا (meta title) را تشکیل می دهد و زیرا این ها معمولا اولین بخش مقاله شما هستند که یک خواننده بالقوه خواهد دید و در حد نانو ثانیه بیشترین احتمال را دارد که یک خواننده بالقوه را جذب کند و یا از دست بدهد ✨
- مطالعه کلمه کلیدی که افراد برای جستجو انجام می دهند و شما را به یک نویسنده و ویرایشگر بهتر تبدیل خواهد کرد و به عبارت ساده تحقیق به شما بینشی می دهد که چگونه مخاطب بالقوه شما فکر می کند و به دنبال چه اطلاعاتی است
- پس از داشتن عنوان با کلمه کلیدی هدف قوی فکر نکنید سئوی شما تمام شده است و آنچه که با تحقیق کلمه کلیدی به دست می آورید و می تواند از طریق کل نوشته یا فرایند ویرایش اعمال شود تا قابلیت خواندن یا قابلیت جستجوی مقاله بهبود یابد
- هدف نهایی در اینجا تنها خوشنود سازی الگوریتم موتور های جستجو نیست و این امر برای ایجاد یک مقاله بهتر با قابلیت دسترسی آسانتر توسط مخاطب بالقوه آن است و باید در نظر داشت انتخاب کلمه کلیدی فرایندی یکباره نیست و تا زمان وجود وبسایت و تجارت شما ادامه خواهد داشت و به فرایند انتخاب کلمه کلیدی مناسب Keyword Research گفته می شود
- نحوه انتخاب کلمات کلیدی : نیازی به گفتن نیست که انتخاب کلمه کلیدی اهمیت زیادی در به ثمر رسیدن سئوی سایت دارد و اساسا این کلمات کلیدی هستند که باید در نتایج جستجو برای سایت شما رتبه بياورند و هر چقدر در انتخاب کلمات کلیدی سایت خود دقت و بررسی بیشتری داشته و انتخاب درست تری انجام دهید و شانس رتبه گرفتن سایتتان در نتایج جستجو بیشتر می شود و علاوه بر این انتخاب کلمات کلیدی درست، باعث می شود بتوانید در زمان کمی ترافیک بیشتری به سایت خود جذب کنید
- مقاله را بررسی کنید : قبل از اینکه به سراغ تحقیق کلمات کلیدی و استفاده از ابزار های مختلف بروید و بهتر است درمورد مقالات سایت و هدف از انتشار آن ها برنامه ریزی کنید و مشخص کنید هر بخش از محتوای سایت قرار است به چه نیازی از مخاطبان پاسخ دهد و کدام دسته از مخاطبین را هدف گرفته است و این کار باعث می شود محتوا هایی هدفمند داشته باشید که مخاطبین مختلف را به سایت شما هدایت کنند
- درمورد کلمات کلیدی خود فکر کنید : شما باید در مورد کلمات یا عبارت هایی که مشتریان احتمالی شما ممکن است جستجو کنند و فکر کرده و آن ها را تشخیص دهید و این کلمات و عبارت ها تنها به محصولات یا خدمات شما محدود نمی شوند و بلکه باید به کلیه مسائل و مشکلاتی که کسب و کار شما می تواند به آن ها پاسخ دهد یا حتی موضوعاتی که نزدیک به حوزه کاری شما هستند فکر کنید و مثلا فرض کنید شما در زمینه اجرای مراسم جشن عروسی فعالیت دارید و برای انتخاب کلمات کلیدی باید در نظر داشته باشید افرادی که به دنبال برگزاری جشن عروسی هستند قطعا به دنبال لباس عروس و مدل های مختلف آن می گردند و بنابراین لباس عروس می تواند یک کلمه کلیدی هدف برای سایت شما باشد
اگر این مطلب به شما کمک کرده، پس به دیگران هم کمک کنید و آن را به اشتراک بگذارید.