فاکتور سئو در سال 2023
✨ همیشه جنگ بر سر رتبه های اول گوگل است و همه سایت ها سعی می کنن با یک سئوی خوب توی نتایج جایگاه بالاتری داشته باشن ✨
- طبق آمار موجود این روز ها بیش از 1 میلیارد و 600 میلیون وب سایت در فضای وب وجود دارند که حدود 15 درصد آنها فعال هستند
- گوگل بنا به ادعای خودش از 200 فاکتور برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کند و هیچکس نمی داند این فاکتور ها دقیقاً چه چیز هایی هستند
- فاکتور های رتبهبندی خارج از صفحه یا Off-page : این عوامل توسط گوگل در جای دیگری غیر از سایت شما اندازه گیری میشوند و در درجه اول شامل بک لینک ها می شوند
- عوامل رتبهبندی در صفحه یا On-page: این عوامل عمدتاً به کلمات کلیدی و کیفیت اطلاعات صفحات شما و همچنین لینکدهی داخلی بین صفحات مربوط میشود. تحقیق کلمات کلیدی می تواند در این زمینه به شما کمک کند
- فاکتور های رتبه بندی فنی یا Technical : این عوامل در سایت شما هم اندازهگیری می شوند و اما به موارد فنی از جمله سرعت سایت یا کد آن مرتبط هستند
- بعد از این تحقیقات کلمه کلیدی را انجام دادید و سایت های رقیب را رصد کردید و تصمیم گرفتید که سایت خودتان را با چه کلمه کلیدی بهینهسازی کنید و نوبت به تولید محتوا می رسد
- در این بخش موضوع مهم این است که کلیدواژه را در چه قسمت هایی از صفحه وب به کار ببرید
- یکی از جایگاه هایی که متخصصان سئو توصیه می کنند که از کلمه کلیدی شما خالی نباشد و آن متا تگ عنوان است یعنی همان قسمتی که در کد صفحه با تک H1 شناسایی می شود
- استفاده از کلمه کلیدی در این بخش به کاربران کمک می کند تا با یک نگاه کلی تشخیص بدهند که موضوع آن صفحه وب چیست
- موتور های جستجو هم با پیدا کردن کلمه کلیدی در متا تگ عنوان می توانند یک رابطه معنایی بین موضوع صفحه و محتوای آن ایجاد کنند
- یکی از مواردی که می تواند به بهبود رتبه کلمات کلیدی شما کمک کند تیتر های عنوان و استفاده از کلمات کلیدی در تنظیم آنها است
اگر این مطلب به شما کمک کرده، پس به دیگران هم کمک کنید و آن را به اشتراک بگذارید.